Jak pečovat o zdraví

Kdo by to neznal? Rýma, kašel, teplota a pocit nemoci nás často postihne několikrát do roka. Někdy se nám podaří neulehnout, ale překlenout akutní stádium nemoci léky proti teplotě a horkými nápoji. Nebudeme sice chybět v zaměstnání, ale náš organismus nám to tvrdě vrátí. Aby dokázal zvládnout viry, které zaplavily naše tělo, musí vynaložit mnoho energie. Není vhodné chtít na organismu normální pracovní výkon, a ještě jej navýšit o nutnost boje proti bacilům. Může se pak stát, že to naše tělo nezvládne a k běžné nemoci se přidá závažnější onemocnění, které již bude vyžadovat například užívání antibiotik. Jak se tedy chovat, když nejsme úplně fit? Přečtěme si pár dobrých rad.
pitný režim
Abychom byli fit
1/ Nepřeceňovat obranný systém a dopřát tělu odpočinek a pohodlí na lůžku, pokud bojujeme s chorobou
2/ Nebýt bezohledný a neroznášet viry mezi zdravé lidi
3/ Dopřejme si kvalitní a výživnou stravu plnou vitamínů. Vhodné jsou ovocné šťávy, džusy, mixované ovoce, zejména citrusy. Tělo dobře reaguje na domácí vývary s lehkou zavářkou, přírodní masa s brambory nebo kaší. Volíme lehce stravitelná jídla.
4/ Dbejme na pitný režim. Denně je třeba vypít asi 2,5 l tekutin. Pokud máme zvýšenou teplotu a potíme se, o to víc tohle pravidlo platí. Nápoje by měly být vlažné, nepřeslazené, nejlépe bez bublinek a chemie.
5/ Dbejme na spánek dle potřeby, tělo si samo řekne, kdy potřebuje odpočívat. Nezatěžujme se starostmi, snažme se věnovat jen příjemným věcem. Relaxujme.
citrusové plody
6/ Kupme si doplňky stravy, jako jsou kvalitní vitaminy nebo bylinné čaje, které nám pomůžou zdolat rýmu, kašel nebo lehkou chorobu.
7/ Počkejme s návratem do práce. Tělo nám ukáže, kdy bude schopné zase normálního výkonu a my to na sobě ucítíme.
8/ Informujte se u svého zaměstnavatele, zda můžete využít u jeho firmy takzvané dny na osobní volno. Jde o placené dny, které vám umožní zvládnout v klidu zakolísání organismu, aniž by bylo nutné jít k lékaři. Mnoho závodů to již nabízí a je to rozumné rozhodnutí.